Condiții Generale de Afaceri

Dabas, 26 octombrie 2017


 

Acest document nu va fi înregistrat, va fi încheiat exclusiv pe cale electronică, nu se va considera contract scris, va fi redactat în limba maghiară și nu face nicio referire la codul de etică. În cazul unor nelămuriri legate de funcționarea site-ului vă stăm la dispoziție prin căile de contact specificate.

 

Prezentele CCG se aplică relațiilor juridice care apar prin intermediul site-ului Furnizorului (https://diego-romania.ro/) și subdomeniilor acestuia. Prezentele CCG pot fi consultate oricând la adresa: https://diego-romania.ro/conditii-generale-de-afaceri și pot fi descărcate (imprimate) prin următorul link: https://diego-romania.ro//files/9514/8879/2246/ASZF_Diego_RO_170104_vegleges.pdf

 

Datele furnizorului:

 

Denumirea furnizorului: DIEGO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Sediul furnizorului (și în același timp locul gestionării reclamațiilor): 2372 Dabas, Beton u. 26.

Adresa de e-mail de contact, utilizată în mod curent pentru corespondența cu utilizatorii, este: info@diego.hu

Nr. de înmatriculare la Registrul Comerțului:13 09 083541

Cod fiscal: 10744804-2-44

Autoritatea care a efectuat înmatricularea: Tribunalul Județean Pest, în calitate de curte comercială

Nr. telefon: 06-29/567-677

Fax: 06 29/567-060

GPS: N 47.16898 E 19.362577

Cod operator de date personale: NAIH-79631/2014.

Limba contractului: maghiară

Denumirea, adresa și adresa de e-mail ale furnizorului spațiului de stocare:

denumire: Diego Kereskedelmi Kft.

adresa: 2372 Dabas, Beton út 26.

adresa de e-mail: info@diego.hu

nr. telefon: +36 29 567 200

 

Definiții

 

Noțiunile care apar în prezentul Regulament și încep cu majusculă vor fi interpretate în felul următor:

 

Furnizor: persoana juridică ce prestează servicii de comerț electronic.

 

Utilizator: orice persoană care utilizează în orice fel site-ul sau serviciile disponibile prin intermediul site-ului, inclusiv persoanele care efectuează cumpărături în webshop.

 

Clauze de bază:

 

În cazul chestiunilor nereglementate prin prezentul Regulament, precum și pentru interpretarea prezentului Regulament, se va aplica legislația Ungariei, în special prevederile relevante ale legii V din 2013 („Codul Civil”) și ale legii CVIII din 2001 (L. com. el.) privind diversele probleme legate de serviciile de comerț electronic, precum și de serviciile din sfera comunității informatice. Prevederile obligatorii ale legilor relevante se vor aplica părților fără nicio condiție suplimentară.

 

Prezentul Regulament este valabil începând cu 26 octombrie 2017 și va rămâne în vigoare până la revocarea acestuia.Furnizorul are dreptul de a modifica unilateral Regulamentul. Furnizorul va publica modificările pe site-urile sale cu 11 (unsprezece) zile înainte de intrarea lor în vigoare. Prin utilizarea site-ului Utilizatorii acceptă că toate regulile legate de utilizarea site-ului le devin automat aplicabile.

 

 Utilizatorul, atunci când accesează un site operat de Furnizor sau citește în orice mod conținutul acestuia, chiar dacă nu este utilizator înregistrat al site-ului, acceptă cele cuprinse în prezentul Regulament ca obligatorii pentru persoana sa. Dacă Utilizatorul nu acceptă condițiile, nu are dreptul de a consulta conținutul site-ului.

 

Furnizorul își rezervă toate drepturile privind distribuirea site-ului, a oricărei părți a acestuia și a conținutului pe care îl cuprinde. Este interzisă descărcarea, stocarea pe cale electronică, prelucrarea și înstrăinarea în scopul obținerii unor avantaje materiale a conținutului care apare pe site fără acordul prealabil, în scris, al Furnizorului.

 

Înregistrare/cumpărare

 

Prin efectuarea de cumpărături/înregistrarea pe acest site, Utilizatorul declară că a luat cunoștință despre și acceptă prezentele CCG și condițiile cuprinse în Politica de confidențialitate publicată pe site, și acceptă procesarea datelor sale.

 

În cazul efectuării unor cumpărături/înregistrării, Utilizatorul are obligația de a specifica datele proprii, reale. În cazul specificării unor date false sau aparținând altor persoane în timpul efectuării unor cumpărături/înregistrării, contractul electronic este declarat nul. Furnizorul nu își asumă nicio răspundere în cazul în care Utilizatorul îi utilizează serviciile în numele altei persoane sau cu datele altei persoane.

 

Furnizorul nu poate fi tras la răspundere în niciun fel în cazul unor întârzieri în livrare, respectiv al altor probleme sau erori care apar din cauza faptului că Utilizatorul specifică date eronate și/sau imprecise.

 

Furnizorul nu își asumă nicio răspundere în cazul prejudiciilor care pot apărea din cauza faptului că Utilizatorul își uită parola sau că aceasta ajunge, din motive neimputabile Furnizorului, în posesia unor persoane neautorizate.

 

Sfera produselor și serviciilor care pot fi achiziționate

 

Produsele care apar în acest webshop pot fi comandate exclusiv online. Prețurile afișate pentru produse sunt indicate în forinți maghiari, includ TVA-ul prevăzut de lege, dar nu includ prețul transportului.

 

În webshop Furnizorul afișează denumirea, descrierea și fotografia produselor. Fotografiile care apar în fișa de date a produselor pot prezenta diferențe față de aspectul real al acestora, fiind incluse doar în scop ilustrativ. Nu ne asumăm răspunderea pentru diferența dintre fotografia din webshop și aspectul real al produselor.

 

În cazul în care se lansează o promoție, Furnizorul va informa pe larg Utilizatorii cu privire la promoție și durata exactă a acesteia.

 

Dacă în ciuda tuturor măsurilor de precauție ale Furnizorului, pe site apare un preț greșit, mai ales atunci când prețul este evident greșit, de exemplu un preț de „0 Ft” sau „1 Ft”, semnificativ diferit de prețul cunoscut, general acceptat sau estimat al unui produs, care apare din cauza unei erori în sistem, Furnizorul nu are obligația de a livra produsul la prețul greșit, ci poate oferi livrarea produsului la prețul corect, iar cunoscând acest preț, Clientul are dreptul de a renunța la intenția de cumpărare.

 

În cazul unui preț greșit, disproporționalitatea dintre prețul real și cel afișat al unui produs este evidentă, fapt ce în mod normal trebuie observat imediat de un consumator obișnuit. În baza Legii V din 2013 („Codul Civil”), contractul se încheie în urma exprimării reciproce și unanime a voinței părților. Dacă părțile nu reușesc să ajungă la un acord cu privire la condițiile contractuale, adică nu există o declarație care exprimă reciproc și unanim voința părților, nu se poate vorbi de un contract încheiat valabil care să creeze drepturi și obligații. Pe baza acestui fapt o comandă confirmată la un preț greșit/eronat se va considera un contract nul.

 

Procedura de plasare a comenzii

 

După înregistrare, Utilizatorul se conectează în webshop, sau poate efectua cumpărături și fără a se înregistra.

 

Utilizatorul va stabili cantitatea produsului/produselor pe care dorește să le achiziționeze.

 

Utilizatorul va plasa în coșul de cumpărături produsele selectate. Utilizatorul poate consulta oricând conținutul coșului de cumpărături dând clic pe pictograma „coș de cumpărături”.

 

Dacă Utilizatorul dorește să mai plaseze și alte produse în coș, trebuie să apese butonul „continuarea cumpărăturilor”. Dacă Utilizatorul nu dorește să mai cumpere și alte produse, trebuie să verifice cantitatea produsului pe care dorește să-l achiziționeze. Dacă dorește să golească coșul de cumpărături, Utilizatorul va apăsa butonul „ștergere – X”. Utilizatorul poate schimba cantitatea dorită cu pictogramele + și –.

 

Utilizatorul alege adresa de livrare, apoi modalitatea de transport/plată, putând alege dintre următoarele:

 

Modalități de plată:

 

Ramburs: Dacă Utilizatorul dorește să achite în numerar contravaloarea comenzii la preluarea pachetului, va selecta modalitatea de plată „Ramburs”.

 

Virament în avans: Dacă Utilizatorul dorește să achite în avans contravaloarea comenzii prin virament, va alege această opțiune.

 

Plată cu card bancar: Dacă Utilizatorul dorește să plătească cu card bancar, va selecta această opțiune, apoi va putea efectua plata contravalorii comenzii prin sistemul securizat de plăți al OTP Bank Zrt.

 

În cazul preluării dintr-un magazin, Utilizatorul are posibilitatea de a achita contravaloarea cumpărăturilor atât în numerar, cât și cu card bancar.

 

Taxe de transport:

 

Prin curier: În cazul comenzilor de peste 30.000 HUF, transportul este gratuit. În cazul comenzilor de sub 30.000 HUF se aplică o taxă de transport de 1.990,00 HUF.

 

În cazul preluării dintr-un magazin: gratuit.

 

În cazul în care în webshop apare o eroare sau deficiență la produse sau la prețuri, ne rezervăm dreptul de a o corecta. În acest caz, vom informa cumpărătorul cu privire la noile date imediat ce eroarea este detectată și corectată. În continuare cumpărătorul poate confirma comanda încă o dată, sau cumpărătorul are posibilitatea de a denunța contractul.

 

Suma finală de achitat conține toate cheltuielile bazate pe totalizarea comenzii și mesajul de confirmare. 

 

Furnizorul trimite factura electronică aferentă achiziției pe adresa de e-mail a Utilizatorului.

 

Scrisoarea de garanție (dacă există pentru produsul respectiv) este inclusă în pachet. Utilizatorul are obligația să inspecteze pachetul în momentul preluării în fața curierului, și în cazul în care observă orice urmă de deteriorare pe produs sau pe ambalaj are obligația de a solicita întocmirea unui proces-verbal, și în cazul în care pachetul este deteriorat, Utilizatorul nu este obligat să preia pachetul. Furnizorul nu va accepta nicio reclamație ulterioară care nu are la bază un proces-verbal! Livrarea pachetelor se efectuează în zilele lucrătoare, între orele 8 și 17.

 

După specificarea datelor, Utilizatorul poate transmite comanda sa apăsând butonul „trimite comandă”, însă înainte de a face acest lucru poate verifica din nou datele indicate, respectiv poate trimite împreună cu comanda o notă sau ne poate trimite un mesaj prin e-mail în care să își exprime orice eventuală dorință legată de comandă.

 

Corectarea erorilor de introducere a datelor: Înainte de a finaliza procedura de comandă, Utilizatorul poate oricând reveni la pasul anterior în care poate corecta datele introduse. În detaliu: Pe parcursul plasării comenzii se poate vizualiza, respectiv modifica conținutul coșului. În cazul în care coșul nu conține cantitatea dorită, Utilizatorul poate modifica numărul de bucăți în câmpul din coloana „Cantitate”. În cazul în care Utilizatorul dorește să șteargă produsele incluse în coș, va apăsa butonul „X” „ștergere”. Pe parcursul plasării comenzii Utilizatorul poate corecta/șterge oricând datele introduse.

 

După trimiterea comenzii Utilizatorul va primi două confirmări prin e-mail. Dacă prima confirmare nu ajunge la Utilizator într-un termen rezonabil pentru serviciul în cauză, dar nu mai târziu de 48 de ore de la momentul trimiterii comenzii, Utilizatorul este scutit de angajamentul din ofertă sau obligațiile contractuale. Comanda, respectiv confirmarea acesteia se consideră primite de către Furnizor, respectiv Utilizator atunci când aceasta devine accesibilă destinatarului. Furnizorul nu își asumă răspunderea legată de confirmare, dacă aceasta nu ajunge la timp din cauza faptului că Utilizatorul specifică la înregistrare o adresă de e-mail greșită, sau Utilizatorul nu are acces la mesaj din cauza epuizării spațiului alocat contului său.

 

În primul mesaj e-mail Furnizorul va confirma înregistrarea comenzii și va informa Utilizatorul că contractul în format electronic va interveni între Utilizator și Furnizor după trimiterea celei de a doua confirmări, cu datele indicate în această a doua confirmare (denumirea produsului, numărul de articole, prețul, termenul de livrare probabil).

 

Prelucrarea comenzilor și realizarea vânzării-cumpărării

 

Comenzile sunt prelucrate în timpul programului de lucru. Comenzile pot fi plasate și în afara intervalului indicat pentru prelucrarea comenzilor. Astfel, dacă sunt plasate în afara programului de lucru, comanda va fi prelucrată în următoarea zi lucrătoare. Serviciul Clienți al Furnizorului va transmite în toate cazurile termenul la care poate onora comenzile.

 

În general, în cazul produselor aflate pe stoc, termenul de onorare este 2-3 zile lucrătoare de la data confirmării, iar în cazul produselor care nu se află pe stoc Furnizorul va informa Utilizatorul în mesajul de confirmare cu privire la termenul de livrare exact.

 

Pe baza contractului de vânzare-cumpărare, Furnizorul are obligația de a cesiona drepturile de proprietate pe care le deține asupra bunului, iar Utilizatorul are obligația de a achita prețul de achiziție și de a prelua bunul.

 

Dacă vânzătorul este o societate comercială și cumpărătorul este un consumator, iar vânzătorul se obligă să livreze bunul cumpărătorului, riscul de deteriorare este preluat de cumpărător atunci când acesta sau terțul desemnat de acesta ia în proprietate bunul. Riscul de deteriorare este preluat de cumpărător în momentul predării bunului la transportator, dacă transportatorul a fost contractat de cumpărător, cu condiția ca transportatorul să nu fie recomandat de către vânzător.

 

Dacă vânzătorul este o societate comercială și cumpărătorul este un consumator, în lipsa unui acord cu prevederi diferite între părți, după încheierea contractului, vânzătorul (în prezentele CCG: Furnizorul), are obligația de a pune bunul la dispoziția cumpărătorului (Utilizatorului) fără întârziere, însă nu mai târziu de treizeci de zile.

 

În cazul în care Furnizorul înregistrează întârzieri, Utilizatorul are dreptul de a prelungi termenul. Dacă vânzătorul nu reușește să respecte termenul prelungit, cumpărătorul are dreptul de a denunța contractul.

 

Utilizatorul are dreptul de a denunța contractul fără a prelungi termenul, dacă

a) Furnizorul a refuzat onorarea contractului; sau

b) contractul ar fi trebuit îndeplinit, conform acordului dintre părți sau datorită destinației determinate a serviciului, în termenul convenit, nu în altă perioadă.

 

Dacă Furnizorul nu reușește să-și îndeplinească obligațiile asumate prin contract din cauza faptului că produsul indicat în contract nu este disponibil, are obligația de a înștiința fără întârziere Utilizatorul în legătură cu acest aspect, și să restituie suma achitată de Utilizator fără întârziere.

 

Furnizorul nu își asumă răspunderea pentru modificarea manualelor, descrierilor tehnice ale furnizorilor săi fără înștiințare prealabilă sau din motive care nu i se pot imputa. Furnizorul își rezervă dreptul de a respinge parțial sau integral onorarea comenzilor deja confirmate. Livrarea parțială este posibilă doar după negocieri purtate cu Furnizorul!

 

Dreptul la denunțare

 

Conform Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului, precum și conform Ordonanței de Guvern nr. 45/2014 din 26.02.2014 privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumatori și comercianți, Consumatorul are dreptul de a denunța contractul fără nicio justificare și de a returna produsul comandat în termen de 14 zile de la data preluării produsului. În lipsa prezentei informări Consumatorul are dreptul de a-şi exercita dreptul la denunţare timp de 1 an.

 

Perioada rezervată pentru exercitarea dreptului la denunțare expiră după 14 zile de la data la care Consumatorul sau terțul desemnat de acesta, altul decât transportatorul, preia produsul.

 

Consumatorul are dreptul de a-și exercita dreptul la denunțare în perioada dintre data încheierii contractului și data preluării produsului.

 

Cheltuielile aferente returnării produsului vor fi suportate de către consumator, comerciantul nu își asumă acoperirea acestor cheltuieli.

 

În cazul exercitării dreptului la denunțare, Consumatorul va trebui să achite doar cheltuielile aferente returnării produsului, însă Furnizorul are dreptul de a solicita compensarea eventualelor pagube apărute din cauza utilizării neconforme a produsului.

 

Consumatorul nu are dreptul să-și exercite dreptul la denunțare în cazul produselor care nu sunt prefabricate și care sunt realizate pe baza instrucțiunilor sau dorinței consumatorului, sau în cazul produselor care au fost realizate evident pe baza cerințelor personale ale consumatorului.

 

De asemenea, consumatorul nu are dreptul să-și exercite dreptul la denunțare:

 

după finalizarea completă a prestării serviciilor în cazul unui contract referitor la prestarea unor servicii, în cazul în care comerciantul a început să presteze serviciile în urma acordului expres, prealabil al consumatorului, și consumatorul a luat cunoștință despre faptul că după finalizarea prestării serviciilor își pierde dreptul la denunțare;

în cazul unor produse sau servicii al căror preț sau onorariu depinde de fluctuațiile de pe piață asupra cărora comerciantul nu are nicio influență, care pot apărea chiar și în perioada prevăzută pentru exercitarea dreptului la denunțare;

în cazul produselor perisabile sau care își păstrează calitatea doar pentru scurt timp;

în cazul produselor cu ambalaj închis care din considerente de siguranță alimentară sau igienă nu pot fi returnate după predare-preluare;

în cazul produselor care, datorită caracterului lor, după preluare se vor amesteca inseparabil cu alte produse;

în cazul băuturilor alcoolice, a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de pe piață asupra cărora comerciantul nu are nicio influență, și asupra prețului cărora părțile au convenit la încheierea contractului de vânzare-cumpărare, însă contractul este îndeplinit doar după treizeci de zile de la data încheierii contractului;

în cazul unor contracte de antrepriză prin care comerciantul se deplasează la consumator la cererea expresă a consumatorului în vederea executării unor lucrări de reparații sau de întreținere urgente;

în cazul vânzării-cumpărării unor materiale audio sau video, sau a unor aplicații software a căror desfacere se realizează în ambalaj închis, dacă după predare-preluare consumatorul a deschis ambalajul;

în cazul ziarelor, revistelor și periodicelor, cu excepția contractelor pe bază de abonament;

în cazul contractelor încheiate cu ocazia licitațiilor publice;

în cazul unor contracte pentru servicii de cazare, cu excepția serviciilor cu caracter locativ, contracte legate de servicii pentru transport, închiriere de autoturisme, masă sau activități de recreere, dacă în contract se prevede un termen de îndeplinire sau termen de finalizare;

în cazul conținuturilor digitale livrate pe suporturi imateriale, în cazul în care comerciantul a început îndeplinirea contractului în urma acordului expres, prealabil al consumatorului, și prin acest acord consumatorul a declarat și faptul că a luat la cunoștință că după începerea executării contractului își pierde dreptul la denunțare.

După reprimirea produsului sau primirea declarației de denunțare, Furnizorul va restitui fără întârziere, dar cel târziu în termen de 14 zile, Consumatorului, în conformitate cu prevederile legale menționate mai sus, sumele achitate de acesta, inclusiv taxa de transport.

 

În cadrul procedurii de rambursare vom utiliza modalitatea de plată aplicată pentru tranzacția inițială, cu excepția cazurilor în care Consumatorul consimte în mod expres utilizarea unei alte modalități de plată; aplicarea acestui mod de rambursare nu vor determina cheltuieli suplimentare pentru Consumator.

 

Consumatorul are obligația să returneze bunurile sau să predea acestea la sediul Furnizorului fără întârziere, dar în niciun caz mai târziu de 14 zile de la data transmiterii către Furnizor a înștiințării de denunțare a contractului.

 

În cazul denunțării în scris, Consumatorul trebuie doar să trimită înștiințarea de denunțare în termen de 14 zile.

 

Se consideră că acest termen a fost respectat de către Consumator, dacă returnează, respectiv predă bunurile înainte de expirarea perioadei de 14 zile.

 

Consumatorul va suporta doar cheltuielile aferente returnării produsului, cu excepția cazului în care comerciantul își asumă acoperirea acestor cheltuieli.

 

Furnizorul nu are obligația de a restitui Consumatorului cheltuielile suplimentare care au apărut din cauza alegerii unei modalități de transport alta decât cea mai ieftină, obișnuită și oferită de Furnizor.

 

Consumatorul poate fi tras la răspundere din cauza scăderii valorii bunurilor numai dacă această scădere a apărut din cauza utilizării neconforme cu natura, proprietățile și modul de funcționare a acestora.

 

Furnizorul are dreptul să amâne restituirea atâta timp cât nu i se returnează bunurile, sau Consumatorul nu prezintă dovada faptului că le-a returnat: dintre cele două se va lua în considerare data cea mai apropiată.

 

În cazul în care Consumatorul dorește să-și exercite dreptul la denunțare, poate comunica acest lucru Furnizorului în scris, la una dintre căile de contact a Furnizorului (chiar prin formularul anexat), sau prin telefon. În cazul comunicării în scris prin poștă se va lua în considerare data depunerii la poștă, iar în cazul comunicării prin telefon, data comunicării prin telefon. În cazul comunicării prin poștă Furnizorul acceptă doar transmiterea sub formă de scrisoare recomandată sau colet recomandat. Consumatorul are posibilitatea de a returna Furnizorului, prin poștă sau printr-un serviciu de curierat, produsul comandat.

 

Consumatorul trebuie să acorde atenție deosebită utilizării produsului în conformitate cu destinația acestuia, întrucât orice pagube care apar din cauza utilizării neconforme a produsului vor trebui acoperite de către Consumator! În termen de paisprezece zile de la primirea produsului returnat, Furnizorul va restitui Consumatorului prețul de achiziție al produsului, împreună cu cheltuielile de transport.

 

Ordonanța de Guvern nr. 45/2014 din 26.02.2014 Privind regulile detaliate ale contractelor încheiate între consumator și comerciant este disponibilă aici.

 

Directiva 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului este disponibilă aici.

 

Consumatorul poate contacta Furnizorul în legătură și cu alte reclamații, prin căile de comunicații specificate în prezentul Regulament.

 

Dreptul la denunțare poate fi exercitat doar de Utilizatorii care, conform Codului Civil, au calitatea de consumator.

 

Comerciantul, adică persoana care acționează în cadrul sferei sale profesionale, a ocupației sale sau a activităților sale comerciale, nu are dreptul la renunțare.

 

Procedura de exercitare a dreptului la denunțare:

 

În cazul în care Consumatorul dorește să-și exercite dreptul la denunțare, atunci are obligația de a-și indica intenția de denunțare printr-una dintre căile de contact ale Furnizorului.

 

Consumatorul își exercită la termen dreptul la denunțare dacă trimite înștiințarea de denunțare în termen de 14 zile de la data preluării produsului. În cazul denunțării în scris, este suficientă trimiterea înștiințării de denunțare în termen de 14 zile. În cazul înștiințării prin poștă se ia în considerare data predării la poștă, iar în cazul înștiințării prin e-mail sau telefax se ia în considerare data trimiterii mesajului de e-mail, respectiv a transmiterii mesajului prin fax.

 

În cazul denunțării, Consumatorul are obligația de a returna fără întârziere produsul comandat la adresa Furnizorului, însă nu mai târziu de 14 zile de la data comunicării înștiințării de denunțare. Termenul se consideră respectat dacă produsul este trimis înainte de expirarea termenului de 14 zile (adică produsul nu trebuie să ajungă neapărat în termen de 14 zile). Beneficiarul va suporta cheltuielile determinate de returnarea bunurilor în urma exercitării dreptului la denunțare.

 

Însă Furnizorul nu are obligația de a restitui Consumatorului cheltuielile suplimentare care au apărut din cauza alegerii unei modalități de transport alta decât cea mai ieftină, obișnuită și oferită de Furnizor. Consumatorul are dreptul de a-și exercita dreptul la denunțare în perioada dintre data încheierii contractului și data preluării produsului.

 

În cazul vânzării-cumpărării mai multor produse, dacă livrarea produselor se efectuează în momente diferite, atunci cumpărătorul are dreptul să-și exercite dreptul la denunțare în termen de 14 zile de la data preluării ultimului produs livrat, respectiv, în cazul unui produs format din mai multe articole sau bucăți, de la data preluării ultimului articol, respectiv a ultimei bucăți.

 

Garanție și răspundere

 

Garanție pentru vicii ascunse

 

În ce situație poate Utilizatorul să-și exercite dreptul la garanție pentru vicii ascunse?

 

În cazul îndeplinirii necorespunzătoare a obligațiilor de către firma care operează webshop-ul, Utilizatorul are dreptul de a solicita despăgubiri legate de garanția pentru vicii ascunse de la comerciant, în conformitate cu prevederile Codului Civil.

 

Ce drepturi are Utilizatorul pe baza solicitării de despăgubiri legate de garanția pentru vicii ascunse?

 

Utilizatorul are la dispoziție următoarele posibilități pentru a reclama pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse: poate solicita repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care Furnizorul este în imposibilitatea de a satisface vreuna dintre aceste opțiuni sau dacă opțiunea aleasă ar determina cheltuieli suplimentare disproporționat de mari pentru comerciant față de alte pretenții. Dacă Utilizatorul nu a solicitat sau nu a putut solicita repararea sau înlocuirea, Utilizatorul poate solicita reducerea proporțională a contravalorii serviciilor sau poate remedia defectul pe cheltuiala comerciantului, sau poate lăsa repararea în sarcina unor terți sau, în cel mai rău caz, poate denunța contractul. Utilizatorul poate trece la un alt drept de garanție pentru vicii ascunse în locul celui ales inițial, însă cheltuielile aferente acestei schimbări vor fi suportate de către Utilizator, cu excepția cazului în care schimbarea a fost justificată sau comerciantul a fost cel care a cauzat schimbarea.

 

Ce perioadă are la dispoziție Utilizatorul pentru a-și reclama pretențiile legate de garanția pentru vicii ascunse?

 

Utilizatorul are obligația de a comunica fără întârziere defectul după identificarea acestuia, dar nu mai târziu de două luni de la data descoperirii. În același timp vă atragem atenția că după expirarea termenului de prescripție de doi ani după îndeplinirea contractului nu mai aveți dreptul de a reclama pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse.

 

În fața cui aveți dreptul să reclamați pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse?

 

Utilizatorul își poate reclama pretențiile legate de garanția pentru vicii ascunse în fața comerciantului.

 

Ce alte condiții trebuie îndeplinite pentru exercitarea drepturilor legate de garanția pentru vicii ascunse?

 

În termen de șase luni de la data îndeplinirii contractului, singura condiție pentru reclamarea pretenției legate de garanția pentru vicii ascunse este comunicarea defectului, dacă Utilizatorul probează faptul că produsul, respectiv serviciul a fost oferit de comerciantul care operează webshop-ul. Însă, după expirarea perioadei de șase luni de la data îndeplinirii contractului, Utilizatorul are obligația de a proba faptul că defectul descoperit de Utilizator exista și la data îndeplinirii contractului.

 

Garanția pentru produs

 

În ce situație poate Utilizatorul să-și exercite dreptul la garanție pentru produs?

 

În cazul unui defect la un bun mobiliar (produs), Utilizatorul poate reclama, la alegerea sa, o pretenție legată de garanția pentru vicii ascunse sau de garanția pentru produs.

 

Ce drepturi are Utilizatorul pe baza solicitării de despăgubiri legate de garanția pentru produs?

 

În cazul unei pretenții legate de garanția pentru produs, Utilizatorul poate solicita doar repararea sau înlocuirea produsului defect.

 

În ce situație se consideră că produsul este defect?

 

Produsul este considerat defect dacă nu corespunde cerințelor calitative valabile în momentul comercializării sale, sau dacă nu dispune de proprietățile indicate de producător în specificația tehnică.

 

Ce perioadă are la dispoziție Utilizatorul pentru a-și reclama pretențiile legate de garanția pentru produs?

 

Utilizatorul își poate reclama pretențiile legate de garanția pentru produs în termen de doi ani de la data comercializării produsului de către producător. După expirarea acestei perioade Utilizatorul își pierde acest drept.

 

În fața cui aveți dreptul și ce alte condiții trebuie îndeplinite pentru a reclama pretențiile legate de garanția pentru produs?

 

Pretențiile legate de garanția pentru produs pot fi reclamate exclusiv în fața producătorului sau distribuitorului bunului mobiliar. În cazul reclamării unor pretenții legate de garanția pentru produs, defectul produsului trebuie probat de către Utilizator.

În ce situație este scutit producătorul (distribuitorul) de obligația legată de garanția pentru produs?

 

Producătorul (distribuitorul) este scutit de obligația legată de garanția pentru produs, dacă poate proba următoarele:

– produsul nu a fost realizat, respectiv distribuit în cadrul activităților sale comerciale, sau

– în momentul comercializării, nivelul de dezvoltare al științei și tehnicii nu permitea descoperirea defectului, sau

– defectul produsului a fost cauzat de aplicarea unor prevederi legale sau dispoziții oficiale.

Producătorul (distribuitorul) trebuie să prezinte suficiente probe pentru a fi scutit de răspundere.

Vă atragem atenția că nu aveți dreptul de a emite în același timp, în paralel, pretenții legate de garanția pentru vicii ascunse și pretenții legate de garanția pentru produs pentru același defect. În cazul emiterii cu succes a pretențiilor legate de garanția pentru produs, pretențiile legate de garanția pentru vicii ascunse vor putea fi emise pentru produsul reparat sau înlocuit doar față de producător.

 

Furnizorul nu are obligații legate de garanție în cazul pagubelor apărute în urma uzurii normale și nici pentru pagubele care, după cesiunea riscului de deteriorare, apar din cauza manipulării greșite sau neglijente, suprasolicitării, a unor acte altele decât cele prevăzute, sau a utilizării neconforme cu destinația produsului.

 

Procedura în caz de pretenții aferente garanției

 

Contractul încheiat între consumator și comerciant trebuie să nu conțină prevederi stabilite de părți care să difere de prevederile ordonanței în defavoarea consumatorului.

 

Consumatorul are obligația de a proba încheierea contractului (cu factura).

 

Cheltuielile legate de îndeplinirea obligațiilor legate de garanție vor fi suportate de către Furnizor (Art. 6:166 din Codul Civil).

 

Comerciantul are obligația de a întocmi un proces-verbal pentru pretențiile aferente garanției reclamate de consumator.

 

Copia procesului-verbal se va pune la dispoziția consumatorului fără întârziere, printr-o modalitate verificabilă.

 

În cazul în care comerciantul nu se poate exprima cu privire la posibilitatea satisfacerii pretențiilor consumatorului aferente garanției la momentul reclamației, comerciantul va înștiința consumatorul în termen de cinci zile lucrătoare, printr-o modalitate verificabilă, cu privire la opinia sa, iar în caz de respingere a pretențiilor va indica motivul refuzului și posibilitatea consumatorului de a se adresa unui organ de arbitraj.

Comerciantul are obligația de a păstra procesul-verbal o perioadă de trei ani de la data întocmirii acestuia și de a-l prezenta la solicitarea organelor de control.

 

Comerciantul are obligația de a depune toate eforturile pentru a executa reparațiile sau înlocuirea în termen de cincisprezece zile.

 

Alte clauze

 

Furnizorul are dreptul de a apela la un colaborator pentru a-și îndeplini obligațiile. Furnizorul își asumă întreaga răspundere pentru actele acestuia care contravin prevederilor legale ca și cum autorul acestor acte ar fi fost însuși Furnizorul.

 

Dacă orice parte a prezentului Regulament devine nevalidă, nelegală sau neaplicabilă, acest fapt nu va afecta în niciun fel validitatea, legalitatea și aplicabilitatea celorlalte prevederi.

 

Dacă Furnizorul nu își exercită un drept conferit prin prezentul Regulament, neexercitarea dreptului în cauză nu se va considera ca fiind o renunțare la acel drept. Orice renunțare la un drept anume este considerată valabilă dacă există o declarație scrisă expresă cu privire la acest fapt. Faptul că la un moment dat Furnizorul nu solicită respectarea strictă a unei condiții sau prevederi esențiale a Regulamentului nu înseamnă că acesta renunță la respectarea strictă ulterioară a condiției sau prevederii în cauză.

 

Furnizorul și Utilizatorul vor încerca să soluționeze litigiile pe cale amiabilă.

 

Procedura de administrare a reclamațiilor

 

Magazinul nostru și-a propus să gestioneze toate comenzile la nivelul calitativ corespunzător, astfel încât să ofere cumpărătorului satisfacție maximă. Dacă totuși Utilizatorul are o reclamație în legătură cu contractul sau executarea acestuia, o poate transmite la numărul de telefon, adresa de e-mail de mai sus sau prin poștă.

 

Furnizorul va analiza imediat reclamațiile verbale și le va soluționa după necesități. În cazul în care cumpărătorul nu este de acord cu modul în care i s-a soluționat reclamația, sau reclamația nu poate fi analizată imediat, Furnizorul va întocmi fără întârziere un proces- verbal cu privire la reclamație și opinia sa cu privire la aceasta, și va înmâna cumpărătorului o copie a acestuia.

 

Furnizorul va răspunde în scris la reclamațiile formulate în scris, în termen de 30 de zile. Magazinul nostru își va prezenta motivele în cazul respingerii reclamației. Furnizorul va păstra copia procesului-verbal întocmit și a răspunsului pe o perioadă de cinci ani și va prezenta acestea, la cerere, organelor de control.

Vă informăm că, în cazul respingerii reclamației dumneavoastră, aveți posibilitatea de a vă adresa pentru inițierea unei proceduri la un organ oficial sau de arbitraj, după cum urmează:

 

Consumatorul se poate adresa cu reclamația Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului:

 

Conform Ordonanței de Guvern nr. 387/2016 din 02. 12.2016, privind desemnarea autorității pentru protecția consumatorului, în cazurile administrative prima instanță de decizie este autoritatea de ocol, respectiv autoritatea competentă în raza reședinței de județ, iar a doua instanță este Prefectura județului Pest, competentă la nivel național. Datele de contact ale autorităților de ocol: http://jarasinfo.gov.hu

 

Consumatorul se poate adresa cu reclamația organelor de arbitraj, ale căror date de contact le găsiți mai jos:

 

 

Organul de Arbitraj Județean Bács-Kiskun

Adresa: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Nr. telefon: (76) 501-525, (76) 501-500

Nr. fax: (76) 501-538

Nume: Mátyus Mariann

Adresa de e-mail: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Baranya

Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Adresa de corespondență: 7602 Pécs, Pf. 109.

Nr. telefon: (72) 507-154

Nr. fax: (72) 507-152

Nume: Dr. Bodnár József

Adresa de e-mail: bekelteto@pbkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Békés

Adresa: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Nr. telefon: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Nr. fax: (66) 324-976

Nume: Dr. Bagdi László

Adresa de e-mail: bmkik@bmkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Borsod-Abaúj-Zemplén

Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Nr. telefon: (46) 501-091, 501-870

Nr. fax: (46) 501-099

Nume: Dr. Tulipán Péter

Adresa de e-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

Organul de Arbitraj Budapesta

Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Nr. telefon: (1) 488-2131

Nr. fax: (1) 488-2186

Nume: Dr. Baranovszky György

Adresa de e-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Csongrád

Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Nr. telefon: (62) 554-250/int. 118

Nr. fax: (62) 426-149

Nume: Dékány László, Jerney Zoltán

Adresa de e-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Fejér

Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Nr. telefon: (22) 510-310

Nr. fax: (22) 510-312

Nume: Kirst László

Adresa de e-mail: fmkik@fmkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Győr-Moson-Sopron

Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Nr. telefon: (96) 520-202; 520-217

Nr. fax: (96) 520-218

Nume: Horváth László

Adresa de e-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Hajdú-Bihar

Adresa: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Nr. telefon: (52) 500-749

Nr. fax: (52) 500-720

Nume: Dr. Hajnal Zsolt

Adresa de e-mail: info@hbkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Heves

Adresa: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Adresa de corespondență: 3301 Eger, Pf. 440.

Nr. telefon: (36) 416-660/int. 105

Nr. fax: (36) 323-615

Nume: Pintérné Dobó Tünde

Adresa de e-mail: tunde@hkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Jász-Nagykun-Szolnok

Adresa: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Nr. telefon: (56) 510-610

Nr. fax: (56) 370-005

Nume: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

Adresa de e-mail: kamara@jnszmkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Komárom-Esztergom

Adresa: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Nr. telefon: (34) 513-010

Nr. fax: (34) 316-259

Nume: Dr. Rozsnyói György

Adresa de e-mail: kemkik@kemkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Nógrád

Adresa: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Nr. telefon: (32) 520-860

Nr. fax: (32) 520-862

Nume: Dr. Pongó Erik

Adresa de e-mail: nkik@nkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Pest

Adresa: 1119 Budapesta, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Nr. telefon: (1)-269-0703

Nr. fax: (1)-269-0703

Nume: dr. Csanádi Károly

Adresa de e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Site: www.panaszrendezes.hu

 

Organul de Arbitraj Județean Somogy

Adresa: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Nr. telefon: (82) 501-000

Nr. fax: (82) 501-046

Nume: Dr. Novák Ferenc

Adresa de e-mail: skik@skik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Szabolcs-Szatmár-Bereg

Adresa: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Nr. telefon: (42) 311-544, (42) 420-180

Nr. fax: (42) 311-750

Nume: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

Adresa de e-mail: bekelteto@szabkam.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Tolna

Adresa: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Nr. telefon: (74) 411-661

Nr. fax: (74) 411-456

Nume: Mátyás Tibor

Adresa de e-mail: kamara@tmkik.hu;

 

Organul de Arbitraj Județean Vas

Adresa: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Nr. telefon: (94) 312-356

Nr. fax: (94) 316-936

Nume: Dr. Kövesdi Zoltán

Adresa de e-mail: pergel.bea@vmkik.hu

 

Organul de Arbitraj Județean Veszprém

Adresa: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Nr. telefon: (88) 429-008

Nr. fax: (88) 412-150

Nume: Dr. Óvári László

Adresa de e-mail: vkik@veszpremikamara.hu

 

Organul de Arbitraj Județean Zala

Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Nr. telefon: (92) 550-513

Nr. fax: (92) 550-525

Nume: dr. Koczka Csaba

Adresa de e-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Competența organelor de arbitraj include soluționarea litigiilor dintre consumatori și comercianți în afara tribunalului. Sarcina organului de arbitraj este să încerce să aducă părțile la un numitor comun în scopul soluționării litigiilor dintre consumator și comerciant, iar în cazul în care eșuează în încercarea sa, adoptă o decizie pentru a asigura impunerea simplă, rapidă, eficientă și fără cheltuieli semnificative a drepturilor consumatorului. La cererea consumatorului sau Furnizorului, organul de arbitraj va oferi consultanță cu privire la drepturile și obligațiile consumatorului.

 

În cazul unui litigiu transfrontalier între consumator și comerciant care apare în urma unui contract de vânzare-cumpărare online sau a unui contract de prestări servicii online, singura autoritate competentă pentru derularea acestei proceduri este organul de arbitraj de pe lângă camera de comerț și industrie a capitalei.

 

Consumatorul are posibilitatea de a utiliza platforma online de soluționare a litigiilor a Uniunii Europene. Pentru a utiliza această platformă, este necesară o simplă înregistrare în sistemul Comisiei Europene, aici. În continuare, după conectarea la sistem, consumatorul își poate transmite reclamația prin intermediul site-ului, a cărui adresă este: http://ec.europa.eu/odr.

 

Furnizorul are obligația de a coopera cu organul de arbitraj în timpul procedurii. În acest context are obligația de a transmite organului de arbitraj întâmpinarea și să asigure prezența la audieri a unei persoane autorizate să încheie un acord. Dacă sediul sau punctul de lucru al comerciantului nu este înregistrat în județul aflat sub jurisdicția camerei pe lângă care funcționează organului de arbitraj competent, comerciantul va avea obligația de a oferi în scris consumatorului posibilitatea de a ajunge la un acord în funcție de pretențiile consumatorului.

 

Excluderea răspunderii

 

Furnizorul declară că depune toate eforturile pentru a actualiza permanent informațiile conținute pe site, însă nu își asumă răspunderea pentru completitudinea lor, relevanța lor în toate situațiile și eventualele modificări ale acestora.

 

Furnizorul dorește să sublinieze faptul că nu își asumă nicio răspundere pentru pagubele apărute în urma utilizării site-ului.

 

Furnizorul are dreptul de a modifica, moderniza sau retrage fără nicio înștiințare prealabilă întregul conținut (inclusiv serviciile disponibile) sau orice parte a conținutului.

 

Există posibilitatea ca pe site să apară modificări independente de voința și influența Furnizorului. În acest caz Furnizorul nu își asumă niciun fel de răspundere cu privire la exactitatea, veridicitatea, actualitatea sau conținutul informațiilor, documentațiilor și al altor materiale scrise pe care le conține.

 

Utilizatorii utilizează site-ul exclusiv pe propria răspundere, Furnizorul neasumându-și răspunderea pentru nicio pagubă care apare din cauza unor conținuturi necorespunzătoare, greșite sau deficiente.

 

Furnizorul nu garantează funcționarea fără probleme și fără erori a funcțiilor de pe site. Furnizorul nu își asumă răspunderea pentru pagubele, pierderile și cheltuielile suplimentare care apar în legătură cu site-ul, utilizarea sau inutilizabilitatea, funcționarea necorespunzătoare sau defectarea acestuia, provocate de viruși informatici, defecțiuni de linie sau de rețea sau de alte cauze similare. Utilizatorul ia cunoștință despre faptul că Furnizorul nu își asumă răspunderea pentru erorile care apar pe dispozitivul Utilizatorului, pagubele cauzate de viruși sau orice pierderi de date, și nici pentru accesarea neautorizată a dispozitivului sau rețelei utilizatorului.

 

Furnizorul nu verifică informațiile accesibile de pe site prin intermediul eventualelor link-uri, Furnizorul neasumându-și nicio răspundere pentru disponibilitatea sau corectitudinea acestora.

 

Drepturi de autor

 

Utilizatorul care consultă și utilizează site-ul are dreptul de a utiliza conținutul site-ului exclusiv în scopuri necomerciale. Utilizarea în scop necomercial nu implică plata unei contravalori, însă este interzisă utilizarea în scopul obținerii de venituri sau al creșterii veniturilor.

 

În cazul utilizării libere utilizarea site-ului este gratuită, nefiind nevoie de acordul Furnizorului în acest sens. Utilizarea conform prevederilor legate de utilizarea liberă este permisă, respectiv gratuită, doar dacă nu prejudiciază utilizarea normală a site-ului și nu prejudiciază în mod nejustificat interesele legitime ale Furnizorului, îndeplinește cerințele de bună credință și onestitate, și nu are un scop incompatibil cu principiile utilizării libere. Utilizarea conținutului site-ului în orice alt mod decât în conformitate cu prevederile de mai sus, respectiv depășirea limitelor de utilizare liberă se va considera utilizare neautorizată, caz în care Furnizorul își rezervă dreptul de a acționa pe căi legale împotriva actelor interzise de lege.

 

Utilizarea site-ului în scop comercial este permisă doar pe baza acordului prealabil, în scris, al Furnizorului. Utilizarea siglei și mărcilor comerciale ale Furnizorului este permisă doar pe baza acordului prealabil al Furnizorului.

 

Preluarea oricăror materiale de pe site sau din baza de date al acestuia este permisă doar pe baza acordului scris al Furnizorului, și doar cu includerea unei referințe la Furnizor.

 

Furnizorul își rezervă toate drepturile privind toate elementele serviciilor sale, denumirile site-ului și a domeniilor, denumirile secundare de domenii create prin acestea și spațiile sale publicitare de pe internet.

 

Este interzisă adaptarea sau dezasamblarea conținutului site-ului sau a oricărei părți a acestuia, precum și utilizarea oricărei aplicații prin care site-ul sau orice parte a acestuia poate fi modificată sau indexată.

 

Denumirea și sigla Tulipocarpet sunt protejate de drepturi de autor, utilizarea lor fiind permisă exclusiv pe baza acordului scris al Furnizorului.

 

Utilizatorul ia cunoștință despre faptul că în cazul utilizării fără autorizație de utilizare Furnizorul are dreptul să aplice penalități. Cuantumul penalităților se ridică la 90.000 HUF pe imagine și la 20.000 HUF pe cuvânt. Utilizatorul ia cunoștință despre faptul că aceste penalități nu sunt exagerate și va utiliza site-ul în cunoștință de cauză. În cazul încălcării drepturilor sale de autor, Furnizorul va recurge la constatare notarială, a cărei valoare va fi suportată de cel care a încălcat aceste drepturi.

 

Alte clauze

 

Furnizorul are dreptul de a apela la un colaborator pentru a-și îndeplini obligațiile. Furnizorul își asumă întreaga răspundere pentru actele acestuia care contravin prevederilor legale ca și cum autorul acestor acte ar fi fost însuși Furnizorul.

 

Dacă orice parte a prezentului Regulament devine nevalidă, nelegală sau neaplicabilă, acest fapt nu va afecta în niciun fel validitatea, legalitatea și aplicabilitatea celorlalte prevederi.

 

Dacă Furnizorul nu își exercită un drept conferit prin prezentul Regulament, neexercitarea dreptului în cauză nu se va considera ca fiind o renunțare la acel drept. Orice renunțare la un drept anume este considerată valabilă dacă există o declarație scrisă expresă cu privire la acest fapt. Faptul că la un moment dat Furnizorul nu solicită respectarea strictă a unei condiții sau prevederi esențiale a Regulamentului nu înseamnă că acesta renunță la respectarea strictă ulterioară a condiției sau prevederii în cauză.

 

Furnizorul și Utilizatorul vor încerca să soluționeze litigiile pe cale amiabilă.

 

Protecția datelor

 

Informarea de pe webshop privind prelucrarea datelor este disponibilă la adresa: https://diego-romania.ro/informare-privind-prelucrarea-datelor

 

 

Dabas, 26 octombrie 2017

Pin It

Aveţi nevoie de consultaţie pentru alegerea potrivită?

Vă invităm la o cafea, și între timp colegii noștri vă ajută să găsiţi soluţia potrivită!

Magazine

Doriţi să beneficiaţi de o reducere de preţ chiar și de 20%?

Aplicaţi pentru un card de fidelitate Diego, și cumpăraţi produse la preţuri promoţionale!

Solicitare card de fidelitate